jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö

Varför är livet som gymnasieelev så svårt och jobbigt? Varför trivs jag inte i min skola? Varför bor jag i Nyköping? Varför är alla min stad idioter? Varför bor jag inte i Stockholm? Varför går jag inte på gymnasium i Stockholm? De frågorna ställer jag till mig själv varje dag och får aldrig svar. Men nu är det nästan bestämmt att jag ska byta skola, vill aldrig sätta min fot på Tessinskolan igen. Men problemet är att jag har tre skolor att välja bland, en av dem ligger i Stockholm och då flyttar jag till min pappa. Bort från den här staden. Fryshuset, gå basketklass. Eftersom basket är just nu det enda jag bryr mig om och jag vill aldrig sluta spela. Sen har jag estet på LBS med inriktning media/foto eller Hotell-och turism. VARFÖR SKA ALLT VARA SÅ JÄVLA SVÅRT.
Du väljer själv hur långt du vill gå
Hur kan det vara så svårt
Har du svårt att förstå
Du har din stolthet
Sätt hårt mot hårt
Säg aldrig Ja när du menar Nej
Säg aldrig Ja
Ett Nej är ett Nej
Jag sa alltid Ja
Se vad det blev av mig



Kommentarer
Postat av: Ellen Liljegren

asså seriöst, du får inte flytta, jag behöver dig här i den här äckliga hålan..

Svar: flytta med mig
Ida holmberg

2012-10-21 @ 21:06:01
URL: http://ellenliljegrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0